Inclusive Education: a research on the perception of the teachers of a school in Espinosa – MG

Authors

DOI:

10.22238/rc24482692201917017085

Keywords:

Inclusão. Gestão educacional. Interação. Educação Inclusiva.

Abstract

The process of inclusion of the disabled student in common classes of the regular network still requires many changes in the educational management by the State, which functions as an example of society, giving an overview of how it is, highlighting an important mission of the school that is to provide relationships in an interaction environment. Classroom practice does not effectively meet the needs of students in the inclusion process and one of the contributing factors is the school's lack of adaptation of the curriculum. This study provided a closer look at what is involved in the reality of inclusive education in schools and also brought the reality of schools in the regular network closer.

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Author Biographies

Ertz Ramon Teixeira Campos, Universidade Estadual de Montes Claros – UNIMONTES,Montes Claros, Minas Gerais, Brasil

Possui Graduação em História pela Universidade Estadual de Montes Claros (UNIMONTES). Atualmente é Mestrando pelo Programa de Pós-Graduação em História da Universidade Estadual de Montes Claros (UNIMONTES).

Humberto Gabriel Rodrigues, Universidade Estadual de Montes Claros – UNIMONTES,Montes Claros, Minas Gerais, Brasil

Possui Graduação em Ciências Biológicas pela Universidade Estadual de Montes Claros (UNIMONTES), Mestrado em Genética e Bioquímica pela Universidade Federal de Uberlândia (UFU) e Doutorado em Ciências da Saúde pela Universidade de Brasília (UnB). Atualmente é Professor da Universidade Estadual de Montes Claros (UNIMONTES).

Helen Cristhianne de Oliveira Macedo, Universidade Estadual de Montes Claros – UNIMONTES,Montes Claros, Minas Gerais, Brasil

Possui Graduação em Pedagogia pela Universidade Estadual de Montes Claros (UNIMONTES).

Aliny Cristiany Cardoso de Sá, Universidade Estadual de Montes Claros – UNIMONTES,Montes Claros, Minas Gerais, Brasil

Possui Graduação em Letras/Português pela Universidade Estadual de Montes Claros (UNIMONTES).

Francisco Malta de Oliveira, Universidade Estadual de Montes Claros – UNIMONTES,Montes Claros, Minas Gerais, Brasil

Possui Graduação em Administração e Mestrado em Desenvolvimento Social, ambos cursados pela Universidade Estadual de Montes Claros (UNIMONTES). Atualmente é Doutorando do Programa de Pós-Graduação em Desenvolvimento Social da Universidade Estadual de Montes Claros (UNIMONTES).

Éder de Souza Beirão, Universidade Estadual de Montes Claros – UNIMONTES,Montes Claros, Minas Gerais, Brasil

Possui Graduação em Administração pela Universidade Estadual de Montes Claros (UNIMONTES). Atualmente é Mestrando do Programa de Pós-Graduação em Desenvolvimento Social da Universidade Estadual de Montes Claros (UNIMONTES).

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Published

2019-04-01

How to Cite

CAMPOS, E. R. T.; RODRIGUES, H. G.; MACEDO, H. C. de O.; SÁ, A. C. C. de; OLIVEIRA, F. M. de; BEIRÃO, Éder de S. Inclusive Education: a research on the perception of the teachers of a school in Espinosa – MG. Revista Cerrados, [S. l.], v. 17, n. 01, p. 70–85, 2019. DOI: 10.22238/rc24482692201917017085. Disponível em: https://www.periodicos.unimontes.br/index.php/cerrados/article/view/889. Acesso em: 25 nov. 2024.