Mathematics teaching and video lessons production

Authors

DOI:

10.24116/emd25266136v2n62018a03

Keywords:

Technology in Mathematics Teaching, Video Lessons Production, Mathematics Education

Abstract

We show a piece of search that had explored ways, suggestions and alternatives to elaboration, creation and sharing of video lessons with Mathematics content. It was used the PCN of the 3rd and 4th school cicles and the Curricular Proposal of the São Paulo State, such as in the study of general education argument and as well to problematize the Mathematics teaching and learning. We had accomplished a survey in sites to find softwares and resources that would meet the elaborate, production and sharing educative video needs. There were produced three vídeo lessons based in guiding files, electing the thematic block “Nunbers and Operations”, highlighting subjects like Math History. We describe the phases we have been trough in vídeo lessons elaboration, creation and sharing, and we did a reflexion on the expectations, difficulties and results we had.

Downloads

Download data is not yet available.

References

BRASIL. Ministério da Educação. Secretaria de Ensino Fundamental. Parâmetros Curriculares Nacionais: Matemática. Brasilia: MEC/SEF, 1998.

IFRAH, George. Os números a história de uma grande invenção. São Paulo: Globo, 1992.

JOAQUIM, Rogério. Produção de vídeos-aula para o ensino de Matemática. 2014. 64f. Trabalho de Conclusão de Curso (Licenciatura em Matemática). Faculdades Integradas de Ciências Humanas, Saúde e Educação de Guarulhos. Guarulhos.

KENSKI, Vani Moreira. O desafio da educação a distância no Brasil. Educação em Foco, Juiz de Fora, v. 7, n. 1, p. 1-13, mar./ago. 2002.

LÉVY, Pierre. As tecnologias da inteligência: o futuro do pensamento na era da informática. Lisboa: Instituto Piaget, 1992.

SÃO PAULO (Estado). Secretaria de Estado da Educação. Proposta Curricular do Estado de São Paulo: Matemática. São Paulo: SEE, 2008.

Published

2018-09-01

How to Cite

SANTANA, R. .; JANUARIO, G. Mathematics teaching and video lessons production. Educação Matemática Debate, Montes Claros, v. 2, n. 6, p. 254–264, 2018. DOI: 10.24116/emd25266136v2n62018a03. Disponível em: https://www.periodicos.unimontes.br/index.php/emd/article/view/73. Acesso em: 21 nov. 2024.