Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Home
Previous
About the EMD
Presentation
Equipe Editorial
Notícias
Contact
Policies
Open Access
Anti-Plagiarism
Archiving
Copyright
Equity
Ethics and Best Practices for Publication
Privacy
Retraction
Fee
Indexadores
Submissions
PPGE
Search
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 5 No. 11 (2021): jan./dec.
Vol. 5 No. 11 (2021): jan./dec.
Published:
2021-01-01
Expedient & Editorial
Capa e Expediente
Gilberto Januario
1-8
Visualizações do artigo: 98
PDF (Português (Brasil))
Educação Matemática Debate: novos horizontes
Janine Freitas Mota
1-2
Visualizações do artigo: 113
PDF (Português (Brasil))
Paper
Communities of Practice and the training of the mathematics teacher: revisiting theses and dissertations
Ana Paula Barbosa de Lima
Rute Elizabete de Souza Rosa Borba
1-30
10.46551/emd.e202101
Visualizações do artigo: 824
Redalyc (Português (Brasil))
PDF (Português (Brasil))
Experiences of teachers from Early Years at work with problem solving in continuing education
Sandra Alves de Oliveira
Dayselane Pimenta Lopes Rezende
Andreia Rezende Garcia Reis
Reginaldo Fernando Carneiro
1-27
10.46551/emd.e202102
Visualizações do artigo: 691
Redalyc (Português (Brasil))
PDF (Português (Brasil))
The professional noticing at the teaching with technology: a study in the continuing education
Sonner Arfux de Figueiredo
Nielce Meneguelo Lobo da Costa
Salvador Llinares
1-23
10.46551/emd.e202103
Visualizações do artigo: 794
Redalyc (Português (Brasil))
PDF (Português (Brasil))
Mathematical Modelling: a teaching proposal for visually impaired students
Lawrence Mota Galvão
Márcia Jussara Hepp Rehfeldt
Rogério José Schuck
1-24
10.46551/emd.e202104
Visualizações do artigo: 1034
Redalyc (Português (Brasil))
PDF (Português (Brasil))
Articulation of technologies through the career Professor of Mathematics at the National University of Rosario
Virginia Magali Bonservizi
Natalia Fátima Sgreccia
1-26
10.46551/emd.e202105
Visualizações do artigo: 704
Redalyc (Português (Brasil))
PDF (Español (España))
Memories, history and a math class with Elementary School children
Bárbara Drielle Roncoletta Corrêa
Suely Scherer
1-18
10.46551/emd.e202106
Visualizações do artigo: 349
Redalyc (Português (Brasil))
PDF (Português (Brasil))
The Da Vinci Code and the meeting between Mathematics, History and Art
Felipe Freitas Paulino
Francisco Wilton Moreira dos Santos
João Luzeilton de Oliveira
1-26
10.46551/emd.e202107
Visualizações do artigo: 1666
Redalyc (Português (Brasil))
PDF (Português (Brasil))
Lesson planning based on exploratory teaching of Mathematics developed in emergency remote teaching
Vania Sara Doneda de Oliveira
Maria Ivete Basniak
1-26
10.46551/emd.e202108
Visualizações do artigo: 795
Redalyc (Português (Brasil))
PDF (Português (Brasil))
Leonard Digges (1520-1559) carpenter's ruler (scales) for the study of mathematical concepts: possible incorporation in Basic Education
Sabrina de Sousa Paulino
Ana Carolina Costa Pereira
1-17
10.46551/emd.e202109
Visualizações do artigo: 430
Redalyc (Português (Brasil))
PDF (Português (Brasil))
Use of learning objects in the teaching of the Senos Law and the Cosines Law
Patricia de Souza Moura
Otávio Paulino Lavor
1-15
10.46551/emd.e202110
Visualizações do artigo: 560
Redalyc (Português (Brasil))
PDF (Português (Brasil))
Use of problem-based learning (PBL) for the development of critical thinking (CT) in Mathematics: a theoretical review
Adriano Alves de Rezende
Angela Ruth Silva-Salse
1-21
10.46551/emd.e202111
Visualizações do artigo: 1113
Redalyc (Português (Brasil))
PDF (Português (Brasil))
Approximation to the Poisson distribution incorporating the use of technology from the Ontosemiotic
Gabriela Cisternas
Jocelyn Díaz-Pallauta
Danilo Díaz-Levicoy
1-25
10.46551/emd.e202112
Visualizações do artigo: 411
Redalyc (Español (España))
PDF (Español (España))
Physical Quantities and Measures in the context of inclusion: Mathematics Education in teacher training
Ellen Michelle Barbosa de Moura
Joeanne Neves Fraz
Karla Vanessa Gomes dos Santos
Geraldo Eustáquio Moreira
1-25
10.46551/emd.e202113
Visualizações do artigo: 864
Redalyc (Português (Brasil))
PDF (Português (Brasil))
Choice for teaching: study with graduates of a bachelor's degree in Mathematics in the interior of Ceará
Laydianne da Silva Pinto
Francisco Edisom Eugenio de Sousa
Carlos Ian Bezerra de Melo
1-24
10.46551/emd.e202114
Visualizações do artigo: 509
Redalyc (Português (Brasil))
PDF (Português (Brasil))
Emergence of the professional identity of teachers who teach Mathematics in conversations in a virtual community of practice
Daniela Mendes Viera da Silva
Agnaldo da Conceição Esquincalha
1-23
10.46551/emd.e202115
Visualizações do artigo: 258
Redalyc (Português (Brasil))
PDF (Português (Brasil))
A teaching-learning experience of flat figure areas through Problem Solving
Geferson Luiz Montanholi Pimenta
Andresa Maria Justulin
1-17
10.46551/emd.e202116
Visualizações do artigo: 501
Redalyc (Português (Brasil))
PDF (Português (Brasil))
Research in digital technologies and manipulable didactic resources on Inclusive Mathematics Education in the Proceedings of I ENEMI
Reinaldo Feio Lima
Clélia Maria Ignatius Nogueira
Clodis Boscarioli
1-23
10.46551/emd.e202117
Visualizações do artigo: 627
Redalyc (Português (Brasil))
PDF (Português (Brasil))
Inclusive transpistemologies in Transcomplex Decolonial Mathematics Education
Milagros Elena Rodríguez
1-26
10.46551/emd.e202118
Visualizações do artigo: 238
Redalyc (Español (España))
PDF (Español (España))
Analysis of the geometric concept system present in the teaching book of the 4th year of Fundamental Education
Merly Palma Ferreira
Silvia Pereira Gonzaga de Moraes
1-15
10.46551/emd.e202119
Visualizações do artigo: 278
Redalyc (Português (Brasil))
PDF (Português (Brasil))
Deaf people in Math classes... What is next? (Analysis of a praxis with pedagogical materials)
Lucas José de Souza
Rita de Cássia Pistóia Mariani
1-25
10.46551/emd.e202120
Visualizações do artigo: 570
Redalyc (Português (Brasil))
PDF (Português (Brasil))
Exploratory-investigative tasks of teaching-learning-evaluation in view of the algebraic thought development
Juliana Batista Mescouto
Isabel Cristina Rodrigues de Lucena
Elsa Barbosa
1-22
10.46551/emd.e202121
Visualizações do artigo: 559
Redalyc (Português (Brasil))
PDF (Português (Brasil))
Geometry and Universal Design for Learning: a literature review in Inclusive Mathematics Education
José Ricardo Dolenga Coelho
Anderson Roges Teixeira Góes
1-26
10.46551/emd.e202122
Visualizações do artigo: 1400
Redalyc (Português (Brasil))
PDF (Português (Brasil))
Student Problem-Situations Activity with addition and subtraction operations
Verônica de Oliveira Magalhães
Soraya de Araújo Feitosa
Héctor José García Mendoza
1-27
10.46551/emd.e202123
Visualizações do artigo: 854
Redalyc (Português (Brasil))
PDF (Português (Brasil))
An intervention project for the development of talent in Mathematics for girls with between the ages of 12 and 16
Maria Guadalupe Simón Ramos
Moisés Ricardo Miguel Aguilar
1-26
10.46551/emd.e202124
Visualizações do artigo: 401
Redalyc (Español (España))
PDF (Español (España))
Mathematical knowledge for teaching with technology: episodes of one teacher’s practice
Helena Rocha
1-22
10.46551/emd.e202125
Visualizações do artigo: 348
Redalyc (Português (Brasil))
PDF (Português (Brasil))
Make a Submission
Make a Submission
Language
Português (Brasil)
English
Español (España)
indexadores
Principais Indexadores
Acessos
Acessos
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Current Issue
grupo
EMD é editada por
Keywords