Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Home
Previous
About the EMD
Presentation
Equipe Editorial
Notícias
Contact
Policies
Open Access
Anti-Plagiarism
Archiving
Copyright
Equity
Ethics and Best Practices for Publication
Privacy
Retraction
Fee
Indexadores
Submissions
PPGE
Search
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 6 No. 12 (2022): jan./dec.
Vol. 6 No. 12 (2022): jan./dec.
Published:
2022-02-22
Paper
Problem Elaboration/Formulation/Posing in Mathematics: insights from research involving teaching practices
Janaína Poffo Possamai
Norma Suely Gomes Allevato
1-28
10.46551/emd.v6n12a01
Visualizações do artigo: 1492
Redalyc (Português (Brasil))
PDF (Português (Brasil))
Formative process involving teachers from the early years who teach Mathematics and a pedagogical coordinator in the context of the Covid-19 pandemic
Grace Zaggia Utimura
Edda Curi
1-19
10.46551/emd.v6n12a02
Visualizações do artigo: 531
Redalyc (Português (Brasil))
PDF (Português (Brasil))
A review of Brazilian researches that address the teaching of Statistics in Elementary School
Loise Tarouquela Medeiros
Edda Curi
1-24
10.46551/emd.v6n12a03
Visualizações do artigo: 519
Redalyc (Português (Brasil))
PDF (Português (Brasil))
Basic Education Teachers formation in the Covid-19 pandemic: the Special Education Vulnerabilities
Paulo Vinícius Pereira de Lima
Luciane Alves Rodrigues de Sousa
Geraldo Eustáquio Moreira
1-25
10.46551/emd.v6n12a04
Visualizações do artigo: 1064
Redalyc (Português (Brasil))
PDF (Português (Brasil))
Digital technologies integration movements in times of pandemic: dialogues with teachers who teach Mathematics
Stelamara Souza Pereira
Suely Scherer
1-21
10.46551/emd.v6n12a05
Visualizações do artigo: 697
Redalyc (Português (Brasil))
PDF (Português (Brasil))
Teachers who teach Mathematics and the remote teaching work: the present experience and the look to the future
Cristina de Jesus Teixeira
Weberson Campos Ferreira
Joeanne Neves Fraz
Geraldo Eustáquio Moreira
1-17
10.46551/emd.v6n12a06
Visualizações do artigo: 531
Redalyc (Português (Brasil))
PDF (Português (Brasil))
Teaching Mathematics with a focus on Information Literacy, Mathematical Literacy, and Problem Solving
Mayckon Dimas Cardoso Silva
Roberto Barcelos Souza
Sabrina do Couto de Miranda
1-24
10.46551/emd.v6n12a07
Visualizações do artigo: 296
Redalyc
PDF
PDF (Português (Brasil))
WebQuest methodology in Mathematics classes in a Covid-19 pandemic context
Vítor Marinho Silva
Carloney Alves de Oliveira
1-16
10.46551/emd.v6n12a08
Visualizações do artigo: 505
Redalyc (Português (Brasil))
PDF (Português (Brasil))
Profile analysis of future Mathematics teachers facing the implications of the Pandemic
Otávio Paulino Lavor
Elrismar Auxiliadora Gomes Oliveira
1-15
10.46551/emd.v6n12a09
Visualizações do artigo: 567
Redalyc (Português (Brasil))
PDF (Português (Brasil))
What narratives do Mathematics Teachers develop about the context of the Covid-19 pandemic?
Gerson dos Santos Farias
Patrícia Sandalo Pereira
1-23
10.46551/emd.v6n12a10
Visualizações do artigo: 422
Redalyc (Português (Brasil))
PDF (Português (Brasil))
Sofia Kovalesvkaia her history through gender and Mathematics
Claudia Gisela Espinosa Guia
Cándido Eugenio Aguilar Aguilar
Raciel Vásquez Aguilar
1-22
10.46551/emd.v6n12a11
Visualizações do artigo: 362
Redalyc (Español (España))
PDF (Español (España))
The configuration-interaction-emergence triad: a complex look at learning processes in the Mathematics classroom
Jesús Enrique Hernández-Zavaleta
Eduardo Andrés Carrasco Henriquez
Vicente Carrión Velázquez
1-22
10.46551/emd.v6n12a12
Visualizações do artigo: 246
Redalyc (Español (España))
PDF (Español (España))
Pedagogical practices with the use of manipulable materials: the initial training of the Pedagogue to teach Mathematics in the time of Covid-19
Alice Estefanie Pereira da Silva
Mercedes Carvalho
1-19
10.46551/emd.v6n12a13
Visualizações do artigo: 598
Redalyc (Português (Brasil))
PDF (Português (Brasil))
Trans-didactics in Transcomplex Decolonial Mathematics Education
Milagros Elena Rodríguez
1-17
10.46551/emd.v6n12a14
Visualizações do artigo: 336
Redalyc (Español (España))
PDF (Español (España))
The Mathematics behind the chord scale contained in the Sector by John Worgan (1697)
Francimar Miguel da Silva Junior
Andressa Gomes dos Santos
Ana Carolina Costa Pereira
1-16
10.46551/emd.v6n12a15
Visualizações do artigo: 286
Redalyc (Português (Brasil))
PDF (Português (Brasil))
Perceptions and evaluative actions in the Covid-19 pandemic: what some Mathematics, Physics, Chemistry and Biology reported
Marco Aurélio Kistemann Junior
Cristiane Corrêa Amaral
Cassio Cristiano Giordano
1-25
10.46551/emd.v6n12a16
Visualizações do artigo: 439
Redalyc (Português (Brasil))
PDF (Português (Brasil))
John Dewey, Edgar Morin and Mathematics Education
Lênio Fernandes Levy
1-16
10.46551/emd.v6n12a17
Visualizações do artigo: 308
Redalyc (Português (Brasil))
PDF (Português (Brasil))
The production of GT13 in Mathematics Education for the deaf from the annals of SIPEM
Tamillis Silva de Andrade Vigas
Jurema Lindote Botelho Peixoto
Flaviana dos Santos Silva
1-15
10.46551/emd.v6n12a18
Visualizações do artigo: 290
Redalyc (Português (Brasil))
PDF (Português (Brasil))
Make a Submission
Make a Submission
Language
Português (Brasil)
English
Español (España)
indexadores
Principais Indexadores
Acessos
Acessos
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Current Issue
grupo
EMD é editada por
Keywords