Vol. 6 No. 12 (2022): jan./dec.
Paper
-
Problem Elaboration/Formulation/Posing in Mathematics: insights from research involving teaching practices
Visualizações do artigo: 1361 Redalyc (Português (Brasil)) downloads: 0 PDF (Português (Brasil)) downloads: 0 -
Formative process involving teachers from the early years who teach Mathematics and a pedagogical coordinator in the context of the Covid-19 pandemic
Visualizações do artigo: 482 Redalyc (Português (Brasil)) downloads: 0 PDF (Português (Brasil)) downloads: 0 -
A review of Brazilian researches that address the teaching of Statistics in Elementary School
Visualizações do artigo: 490 Redalyc (Português (Brasil)) downloads: 0 PDF (Português (Brasil)) downloads: 0 -
Basic Education Teachers formation in the Covid-19 pandemic: the Special Education Vulnerabilities
Visualizações do artigo: 1017 Redalyc (Português (Brasil)) downloads: 0 PDF (Português (Brasil)) downloads: 0 -
Digital technologies integration movements in times of pandemic: dialogues with teachers who teach Mathematics
Visualizações do artigo: 655 Redalyc (Português (Brasil)) downloads: 0 PDF (Português (Brasil)) downloads: 0 -
Teachers who teach Mathematics and the remote teaching work: the present experience and the look to the future
Visualizações do artigo: 498 Redalyc (Português (Brasil)) downloads: 0 PDF (Português (Brasil)) downloads: 0 -
Teaching Mathematics with a focus on Information Literacy, Mathematical Literacy, and Problem Solving
Visualizações do artigo: 273 Redalyc downloads: 0 PDF downloads: 0 PDF (Português (Brasil)) downloads: 0 -
WebQuest methodology in Mathematics classes in a Covid-19 pandemic context
Visualizações do artigo: 472 Redalyc (Português (Brasil)) downloads: 0 PDF (Português (Brasil)) downloads: 0 -
Profile analysis of future Mathematics teachers facing the implications of the Pandemic
Visualizações do artigo: 543 Redalyc (Português (Brasil)) downloads: 0 PDF (Português (Brasil)) downloads: 0 -
What narratives do Mathematics Teachers develop about the context of the Covid-19 pandemic?
Visualizações do artigo: 376 Redalyc (Português (Brasil)) downloads: 0 PDF (Português (Brasil)) downloads: 0 -
Sofia Kovalesvkaia her history through gender and Mathematics
Visualizações do artigo: 338 Redalyc (Español (España)) downloads: 0 PDF (Español (España)) downloads: 0 -
The configuration-interaction-emergence triad: a complex look at learning processes in the Mathematics classroom
Visualizações do artigo: 233 Redalyc (Español (España)) downloads: 0 PDF (Español (España)) downloads: 0 -
Pedagogical practices with the use of manipulable materials: the initial training of the Pedagogue to teach Mathematics in the time of Covid-19
Visualizações do artigo: 522 Redalyc (Português (Brasil)) downloads: 0 PDF (Português (Brasil)) downloads: 0 -
Trans-didactics in Transcomplex Decolonial Mathematics Education
Visualizações do artigo: 311 Redalyc (Español (España)) downloads: 0 PDF (Español (España)) downloads: 0 -
The Mathematics behind the chord scale contained in the Sector by John Worgan (1697)
Visualizações do artigo: 250 Redalyc (Português (Brasil)) downloads: 0 PDF (Português (Brasil)) downloads: 0 -
Perceptions and evaluative actions in the Covid-19 pandemic: what some Mathematics, Physics, Chemistry and Biology reported
Visualizações do artigo: 409 Redalyc (Português (Brasil)) downloads: 0 PDF (Português (Brasil)) downloads: 0 -
John Dewey, Edgar Morin and Mathematics Education
Visualizações do artigo: 278 Redalyc (Português (Brasil)) downloads: 0 PDF (Português (Brasil)) downloads: 0 -
The production of GT13 in Mathematics Education for the deaf from the annals of SIPEM
Visualizações do artigo: 263 Redalyc (Português (Brasil)) downloads: 0 PDF (Português (Brasil)) downloads: 0