Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Current
Previous Editions
About the EE&S
Presentation
Editorial Team
Privacy Statement
Declaration of Ethics and Best Practices for Publication
Contact
Indexers
Announcements
Submissions
PPGE
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 19 No. 21 (2024): Dossiê Avaliação em ensino de Ciências e Matemática no âmbito da Educação Básica
Vol. 19 No. 21 (2024): Dossiê Avaliação em ensino de Ciências e Matemática no âmbito da Educação Básica
Published:
2024-04-26
Paper
The Elements of diagnostic, formative and summative assessment in problem-solving work
Ricardo Gonçalves
Norma Suely Gomes Allevato
1-25
10.46551/ees.v19n21art10
Visualizações do artigo: 147
PDF (Português (Brasil))
Avaliação e Educação Especial Inclusiva: relato de experiência sobre dois estudantes do ensino médio
Amanda Bobbio Pontara
Carmem Lúcia Costa Amaral
1-15
10.46551/ees.v19n21art04
Visualizações do artigo: 100
PDF (Português (Brasil))
Avaliação diagnóstica por rubrica: uma abordagem para identificar as necessidades de aprendizagem dos alunos
Os conceitos de uma avaliação educacional
Ariana Barbosa Viana
Edda Curi
1-12
10.46551/ees.v19n21art05
Visualizações do artigo: 111
PDF (Português (Brasil))
The aid of Praxeology in organizing an evaluation
Adriana Ferreira Tiburtino
Suzete de Souza Borelli
Adriano Amâncio de Oliveira
1-13
10.46551/ees.v19n21art09
Visualizações do artigo: 36
PDF (Português (Brasil))
Avaliação da Aprendizagem no Ensino por Investigação
análise de sequências de atividades
Renata da Silva Gonçalves
Maria Delourdes Maciel
1-11
10.46551/ees.v19n21art08
Visualizações do artigo: 86
PDF (Português (Brasil))
Avaliação diagnóstica com estudantes do 3º ano do Ensino Fundamental: análise de resoluções de problemas do campo aditivo
Priscila Bernardo Martins
Kelly Cristina Coutinho
Claudia Kelly Augusto Fernandes
1-15
10.46551/ees.v19n21art07
Visualizações do artigo: 102
PDF (Português (Brasil))
A avaliação da aprendizagem em ambientes gamificados: um mapeamento sistemático
Sílvia Mourão Meireles
Juliano Schimiguel
1-16
10.46551/ees.v19n21art06
Visualizações do artigo: 65
PDF (Português (Brasil))
Aprendizagem Baseada em Equipes aplicada em Astronomia no 8° Ano do Ensino Fundamental
Jose Eduardo Dobre Ferreira
Marcos Rincon Voelzke
1-16
10.46551/ees.v19n21art11
Visualizações do artigo: 44
PDF (Português (Brasil))
SAEB evaluation and the basic education in Brazil: excerpts of its points and counterpoints in the current panorama
Vera Encarnação Jordan De Aguiar
Alex Paubel Junger
1-14
10.46551/ees.v19n21art12
Visualizações do artigo: 12
PDF (Português (Brasil))
Publicações de Fluxo Contínuo
Anthropology of Religion and issues in the anthropological field in a degree in CRE: possibilities
Heiberle Hirsgberg Horácio
1-20
10.46551/ees.v19n21art13
Visualizações do artigo: 6
PDF (Português (Brasil))
Developed By
Open Journal Systems
Make a Submission
Make a Submission
Keywords
Language
Português (Brasil)
English
Español (España)
Information
For Readers
For Authors
For Librarians