Compreensão do trabalho remoto na área da saúde pelo docente do curso de educação física licenciatura

Authors

  • Ney Silva Santana UNIMONTES
  • Nívea Maria de Oliveira Jaques
  • Renato Sobral Monteiro Júnior
  • Vinícius Dias Rodrigues

Abstract

ABSTRACT: The teaching experience took place with 4 teachers of the Physical Education Degree course at the State University of Montes Claros (Unimontes). The teachers participated in a discussion on “Questionnaires for assessing mental health at school and pre-exercise screening based on COVID-19”, on June 25, 2020 at 5 pm, using the social network Instagram. The event, made official at the Physical Education Department of Unimontes, was entitled “Aulive”, since the discussion took place through a “live” social network mentioned above, since the face-to-face classes are suspended due to the pandemic of COVID-19 . Each teacher had 25 minutes to expose their statements, one of whom was the mediator of the themes. Based on the guiding experience of the teachers: “thematic classes through“ lives ”on Instagram, the speeches of the teachers revealed the following categories: 1st) preparation for the live; 2nd) teaching experience at live; 3rd) perceptive teachers after a pandemic. The teaching experience experienced in the perception of “live” showed a scenario of open and closer dialogue with the students, mostly young people who frequently use social networks.

Downloads

Download data is not yet available.

References

FREIRE, P. Pedagogia da autonomia: saberes necessários à prática educativa. São Paulo: Paz e Terra, 1996. Coleção leitura, p. 21, 2005.

LEMOS, S. D. Profissionalização docente nas escolas públicas do estado de Tocantins: novo contexto de ensino e aprendizagem pelas tecnologias digitais. Revista Observatório, v. 2, n. 4, p. 394-418, 2016.

MINAYO, M. C. de S. (org.). Pesquisa Social. Teoria, método e criatividade. 18 ed. Petrópolis: Vozes, 2001.

OLIVEIRA, S. F. Pedagog@ se professor@ s em tempos de pandemia. Pedagogia em Ação, v. 13, n. 1, p. 37-42, 2020.

OLIVEIRA, L. A.T. C.; JUNIOR, E. P. L.. a educação a distância, o teletrabalho e o direito: os profissionais da docência na educação virtual. Revista Univap, v. 24, n. 45, p. 17-33, 2018.

VELOSO, B. G.; MILL, D. Educação a Distância e inclusão: uma análise sob a perspectiva docente. Revista Diálogo Educacional, v. 19, n. 60, p. 56-75, 2019.

Published

2020-11-24

How to Cite

SILVA SANTANA, N.; JAQUES, N. M. de O. .; MONTEIRO JÚNIOR, R. S. .; RODRIGUES, V. D. . Compreensão do trabalho remoto na área da saúde pelo docente do curso de educação física licenciatura . RENEF, [S. l.], v. 1, n. 1, p. 16–19, 2020. Disponível em: https://www.periodicos.unimontes.br/index.php/renef/article/view/3134. Acesso em: 22 nov. 2024.

Most read articles by the same author(s)